Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 78 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dvoudobý motor pro malou mechanizaci
Böhm, Milan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce obsahuje postup konstrukčního návrhu dvoudobého motoru pro malou mechanizaci, s použitím moderních nástrojů konstruování s počítačovou podporou. V první části je uvedeno krátké shrnutí současných typů malé mechanizace s dvoudobými motory. Následuje část věnovaná koncepčnímu návrhu s výpočtem hlavních rozměrů válcové jednotky motoru. Po stanovení silového namáhání klikového mechanizmu, je provedena pevnostní kontrola ojnice, jejíž návrh a modelování je součástí práce, jak pomocí analytických vztahů z příslušné literatury tak metodou konečných prvků. Poslední částí této práce je zhodnocení výsledků s uvedením parametrů, jež ovlivňují výkony dvoudobých motorů malé mechanizace.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 96kW
Josefíková, Kateřina ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se bude zabývat výpočtovým návrhem a konstrukčním řešením pístu pro čtyřdobý zážehový motor. Dále pak stanovením základních rozměrů motoru a klikového mechanismu. Na základě empirických údajů budou stanoveny základní rozměry pístu. Pro navrženou kinematiku klikového mechanismu bude provedena pevnostní kontrola kritických průřezů pístu.
Výpočtové porovnání ojnic zážehových motorů
Vetešník, Pavel ; Ambróz, Richard (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci je provedeno výpočtové srovnání ojnice zážehového čtyřválcového motoru o zdvihovém objemu 1289 cm3 a ojnice tříválcového zážehového motoru o zdvihovém objemu 1198 cm3. U vyšetřovaných ojnic byly na základě reálného tvaru vytvořeny jejich 3-D modely, po kinematickém a dynamickém rozboru určeny silové zátěžné účinky a pro ně provedena analýza napjatosti ojnic ve vybraných stavech pomocí systému MKP. S použitím získaných výsledků je následně provedeno jejich porovnání.
Six-cylinder in-line diesel engine with cylinder deactivation
Novosád, Ivan ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Master 's thesis deals with design of a drivetrain of six cylinder inline engine with cylinder deactivation for heavy agricultural vehicles. In this thesis were devised various possibilities of crankshaft balancing, the best design solution of counterweight was based on optimization in software Catia. Further, the crankshaft was analysed for force and momentum loading and torsional vibration, based on which, the torsional vibration damper was designed. There were considered several options for cylinder deactivation, which were analysed for finest run of engine and the best thermal distribution. Based on these criteria, the best option was to deactivate 2nd and 5th cylinder. The crankshaft was analysed for the fatigue failure by finite element method. The fatigue failure is the most dangerous case for the crankshaft, the resulting safety factor for this limit state is 3,05.
Valivé vedení beranu
Kosar, Jakub ; Tůma, Zdeněk (oponent) ; Omes, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem valivého vedení beranu mechanického lisu s možností vymezení vůlí. Poskytuje přehled používaných vedení u lisů. Rozebírá jednotlivé druhy vedení a udává jejich použití. Ukazuje postup při návrhu a kontrole valivého vedení a jeho částí, zejména rolny, čepu rolny, ložiska a stavěcího klínu.
Píst čtyřdobého vznětového motoru o výkonu 66kW
Mikulka, Václav ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je zpracovat výpočtový návrh a konstrukční řešení pístu pro čtyřdobý vznětový motor. V úvodu stručně popisuje píst jako součást pístní skupiny, základní konstrukční provedení pístů pro vznětové motory, materiál pístů a jednotlivý způsob výroby. Dále je proveden návrh základních rozměrů motoru a klikového mechanismu. Poté je na základě empirických údajů vypracován základní rozměr pístu a na závěr dle zadaného průběhu indikátorového diagramu a navrženou kinematiku klikového mechanizmu zjištěn pevnostní výpočet kritických průřezů pístu.
Píst čtyřdobého vznětového motoru o výkonu 77kW
Štol, Michal ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Anotace Michal Štol Píst čtyřdobého vznětového přeplňovaného motoru pro osobní automobil ÚADI, 2008, str. 39, obr. 18. V této bakalářské práci se budeme zabývat především popisem jednotlivých částí pístní skupiny čtyřdobého vznětového motoru pro osobní automobil a jejich charakteristickými znaky a jednotlivými typy, dále probereme postup základního návrhu pístu a pevnostní kontrolu kritických průřezů pístu.Po těchto krocích dále vytvoříme výkresovou dokumentaci pro píst vznětového motoru
Úprava pístu pro zážehový motor Suzuki Swift 1,3 GTi
Bastl, Ondřej ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úpravou pístu na konkrétním typu motoru G13B vozidla Suzuki Swift 1,3 GTi. Cílem práce je zachovat některé hlavní rozměry pístu a změnit ty zbylé tak, aby píst odolal veškerému namáhání a zároveň pomohl k zvýšení výkonu motoru. Nezbytnou součástí práce je i pevnostní výpočet, aby píst vydržel po celou dobu životnosti motoru.
Teoretické řešení pneumobilu
Stodolák, Martin ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým řešením vozidla poháněného stlačeným vzduchem. V první části je popsána soutěž vozů poháněných stlačeným vzduchem, která se pořádá každoročně v Maďarsku, odkud pochází myšlenka vzniku těchto vozů. Dále jsou analyzovány konstrukce některých vozů z maďarské soutěže. V druhé části je proveden výpočet námi zvolené konstrukce vozu, kde je hlavní důraz kladen na výpočet pohonu. Dále následuju popis výroby, zkoušky a prezentace vozu.
Dvouválcový zážehový motor s excentrickým klikovým mechanismem pro osobní vozidla
Freisleben, Pavel ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá silami v klikovém mechanismu. Cílem této práce je najít vhodnou hodnotu excentricity klikového mechanismu, která bude mít příznivý vliv na velikost a průběh sil, které způsobují třecí ztráty v klikovém mechanismu. Dále řeší vyvážení této excentrické jednotky. V poslední části se zabývá návrhem a pevnostní kontrolou klikového hřídele s uvažováním torzních kmitů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 78 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.